Cíle, které pomáhají hubnout x Cíle, které škodí

Jak si vhodně stanovit své cíle pro redukci hmotnosti, tak aby bylo hubnutí dlouhodobé? … aneb jak správně zvolit cíl hubnutí
Stanovení správných cílů je základním výchozím bodem pro jejich možné dosažení. Od prvních malých krůčků, které stanovujete pro úvodní „nabourání“ Vašeho stávajícího životního stylu, po skutečně dlouhodobou vizí, která formuje zcela nový životní styl.

Víme, že lidé, kteří v této oblasti uspěli jsou ti, kteří si vybrali své cíle moudře, a důrazně za nimi šli. Ale jak víte zdali jsou cíle k hubnutí stanoveny chytře?

Zda jsou to cíle vhodné právě pro Vás? Stanovení nevhodných cílů, může být zásadním důvodem celkového neúspěchu. Na základě níže uvedených, jednoduchých kroků můžete poznat, zda Vám budou Vaše cíle pomáhat, či spíše škodit. 

Krok 1: Podívejte se blíže na slova, která Vaše cíle obsahují.

Udělejte si chvilku času na pečlivé přečtení svých cílů. Pokud je nosíte pouze v hlavě, zkuste si je rychle zapsat na papír, než budete číst dále. Hotovo? Nyní si prohlédněte Vaše cíle. Podívejte se, zda obsahují některé z následujících slov: NE, NE, nikdy, STOP, ztratit, snížit, omezit nebo zrušit.

Pokud tato (nebo podobná) „negativní“ slova hrají důležitou roli v tom, jakým jste stanovili své cíle, už tím jste si možná připravili první problém. Tady je důvod, proč.

Slova mají velkou motivační sílu! HUBNI raději než NEJEZ

Nasměřují někam Vaši pozornost, zatímco ostatní možnosti Vám unikají. Pokud jsou negativní slova (viz. výše), jsou negativní i jejich výsledky. Když například řeknete, že „přestanete jíst čokoládu,“ co to vlastně děláte? Zaměřujete svou pozornost přesně na věc, které by jste se chtěli vyhnout – NA ČOKOLÁDU. Není ale lehké být bez něčeho na co díky cíli stále myslíte. Všichni ale víme, že platí, že když na něco přestaneme myslet – přestaneme po tom použit. To pak funguje lépe.

Krok 2: Připraví Vás Vaše cíle o něco, co chcete (nebo si myslíte, že to chcete)?

Pokud ano, pouze podporují pocity deprivace a odporu. Kolikrát za den, týden nebo i déle, jste  „vystaven potravinám“ na Vašem „zakázaném seznamu“? Pokud okamžitou touhu potlačíte, pouze tím znásobíte touhu, která příjde později. Na rozdíl od obecných představ není snaha „něco“ zcela eliminovat nejlepší cestou, jak to mít pod kontrolou. V takovém případě trvá až dva roky než se člověk bez dané věci naučít zcela žít.

Krok 3: Jsou Vaše cíle nastaveny tak, aby Vám umožnily vyvarovat se neúspěchu?

Rámování cíle do negativních termínů vytváří situace všechno nebo nic, kde i jeden malý skluz znamená selhání. Všichni víme, kam to vede, „No, když už jsem to porušil, tak teď už to nemá dále cenu dodržovat, začnu zase zítra“, které se změní na příští týden, příští měsíc nebo příští rok. Brzy máte pocit, že nejsme schopni ovládat své chování, ale nevíme, co s tím máme dělat.

Všechno to začíná se slovy.

Skvělou věcí, kterou nám jazyk umožňuje je, že můžeme používat slova, která nám nejlépe pomohou skutečně dosáhnout našich cílů.

Rámování svých cílů v pozitivních souvislostech umožňuje dosáhnout jich, mnohem snáze. Používání pozitivních slova vám umožní:
Zaměřit se na to, co opravdu chcete, a na to, co je užitečné a dosažitelné. To vytváří pozitivní energii a akci místo pocitů deprivace a odporu.
Upravit své plány, když „Vám to ujede“ nebo máte špatný den, místo toho, abyste to „zabalili s tím, že začnete zase někdy později.
Poraďte se sami se sebou, než začnete jednat. Zeptejte se sami sebe, zda Vám to, co se chystáte jíst, pomůže dosáhnout vašich cílů.
Mít skutečnou svobodu volby, spíše než se spoléhat jen na sílu své vůle. Nejsme prostě při naší cestě životem bezchybní. Často jsme velmi odolní vůči tomu, co si myslíme že skutečně chceme. 
Takže si s úsměvem projděte Vaše cíle, a ujistěte se, že jsou pozitivní.

Zaměřte se na to co chcete jíst a co zvládne, a nejen na to, kolik kilo chcete zhubnout. Sledujte své kalorie jako strategický cíl, ale nepovažujte jakékoli nedodržení jejich rovnováhy za zásadní „selhání“. Jsou podstatnější věci, než to, co se stane každičký jednotlivý den a správné zarámování Vašich cílů .  tu víc děje než to, co se děje na každém jednom dni, a dobře zarámované cílů vám může pomoci mít to pořád na paměti.