Snažíte se o dietu?

Naučte se odměřit jídlo bez váhy! Jak se naučit rychle dávkovat správné množství potraviny

Pustili jste se do hubnutí a ve vašem stravovacím plánu máte všechno rozepsané přesně na gramy? Jak je ale udržet i ve chvíli, když zrovna nemáte po ruce stolní váhu? Pokud je Váš hubnoucí jídelníček na míru vašim potřebám a vašemu tělu, bez přesného dodržování se efektu zhubnutí nedočkáte.

Proto je důležité množství „nepřestřelit“, ale ani neubírat, doporučuje výživová poradkyně Aneta Procházková. Jak to ale zvládnout i v situaci kdy si musíte vařit mimo svou kuchyň? Abyste nemuseli svou dietu pokazit, požádali jsme odbornice na výživu Ing. Ivu Veselou a Anetu Procházkovou, aby vám poradily.

Naše aplikace Optimální svět vám v tom pomůže

celá koncepce a přístup v našem virtuálním světě odpovídá přesně těmto trendům. Není zásadní  kolik gramů té které potraviny jste zkonzumovali, důležité je, že se touto problematiko zabýváte, přemýšlíte o tom co a kdy jíst a kolik je potřeba pohybu, abyste dodrželi energetickou rovnováhu. Proto i u nás v aplikaci je finální denní hodnocení založeno na přibližném vyhodnocení dodržení jídelníčku nebo pohybu. SUPER volíte když jste se snažili být maximálně poctiví, SKORO DOBRÉ si dáte když jste se snažili, ale víte že se to úplně nedařilo a NEVYŠLO zvolíte když se z nějakého důvodu prostě jídelníček dodržet nepovedlo. Pro jeden den není potřeba se trápit a zítra to zkuste znovu.

Vyhodnocení dne v Optimálním světě

Využijte i ostatní vybavení
Držet se budeme běžného kuchyňského nádobí, jako je polévková lžíce, lžička, naběračka,“ prozrazuje Iva Veselá, která pro vás připravila i níže uvedenou tabulku. Jak si tedy odvážit k snídani například 40 gramů ovesných vloček a k tomu 150 ml bílého jogurtu? Odpověď najdete v tabulkách. My vám jen poradíme, že stačit vám bude na jogurt jeden a půl naběračky a na ovesné vločky dvě polévkové lžíce.

Kolik čeho?

Při vaření oceníte sběračky. U nich je to snadné:

  • 1 střední má 100 ml
  • 1 velká má 200 ml

Ale jak je to se lžičkou, vrchovatou polévkovou lžící (rovná odpovídá polovině hmotnosti) a skleničkou? Máme pro vás tipy pro nejběžnější potraviny!

Tabulka potravin

Až budete mít za sebou několik týdnů hubnoucího jídelníčku, dostanete do ruky i oka patřičně správně velké porce i bez váhy. Pro začátek ale ať jsou vám naše tabulky pomocníkem! Co říkáte?

ZDROJ: 10. 01. 2013 BLANKA KUBÍČKOVÁ